Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Datum a čas

Dnes je úterý, 14. 7. 2020, 18:53:03

Aktuální stav řeky Sázavy

14.7.2020 18:20

Aktuální výška:

105 cm

14.7.2020 18:30

Aktuální výška:

111 cm

14.7.2020 18:10

Aktuální výška:

76 cm

Aktuální stavy hladiny v okolí
LG Kácovnormální
LG Český Šternberknormální
LG Nespekynormální

Aktuální teplota v Senohrabech

14.7.2020 18:51

Aktuální teplota:

26,3 °C

Vlhkost:

35,2 %

Rosný bod:

9,7 °C

Interaktivní mapa

Interaktivní mapa

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 5
DNES: 412
TÝDEN: 1096
CELKEM: 1256082

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

V červenci do košile rozdělej se a v prosinci po uši oděj se!

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Stránka

Novinky v třídění odpadů

Vzhledem k tomu, že se občané velmi dobře naučili třídit jedlé oleje a tuky, které mohli nechat v PET lahvi u hnědé nádoby při svozu biologicky rozložitelného odpadu, a nyní, po skončení svozu bioodpadu tato možnost pominula, rozhodli jsme se pro změnu systému. Nyní mohou občané dát PETku s jedlým olejem ke kterékoliv nádobě, kterou vyndají před dům. Může to být tedy nádoba na směsný komunální odpad, bioodpad, ale i 240 l nádoba na plast nebo papír. Všechna naše auta budou nyní vybavena tak, aby mohla PETlahve s olejem odvézt. Důležité je, že to musí být uzavřené PETlahve, na jiné nádoby není box na autě nachystán. Tzn. pokud tam někdo nechá olej ve sklenici, kanystru apod., je pravděpodobné, že taková nádoba mu tam zůstane.

18. 12. 2019

Vodné a stočné od 1. 1. 2020

Od 1. 1. 2020 je stanoveno vodné na 34,93 Kč bez DPH, tj. 40,17 Kč včetně DPH 15 %, stočné je ve výši 30,63 Kč bez DPH, tj. 35,23 včetně DPH 15 %.

18. 12. 2019

Známky na popelnice pro rok 2020 a poplatky za svoz komunálního odpadu a bioodpadu

Prodej známek na popelnice pro rok 2020 bude zahájen v pondělí 3. února 2020, známky za rok 2019 platí do konce února. Poslední svoz SKO (černých nádob) v roce 2019 bude proveden v úterý 24. prosince 2019. První lednový svoz SKO připadá na úterý 7. ledna 2020 a dále po 14 dnech (každé sudé týdny) jako v roce 2019. Poslední svoz na známku roku 2019 bude proveden v úterý 18. února 2020, na svozy v březnu a v následujících měsících je třeba mít zakoupenou již známku novou. Svozový den pro SKO a bioodpad zůstává pro rok 2020 stejný, vždy ÚTERÝ. Plasty z nádob 240 l budou sváženy ve stejný den, jako v roce 2019, tedy 3. PONDĚLÍ v měsíci. První svoz plastu v lednu připadá na pondělí 20. ledna 2020 - viz harmonogram dole.
Výše poplatku pro rok 2020 je stejná jako byla pro rok 2019 - viz příloha dole.
Opět platí možnost platby bezhotovostně na účet obce, č.ú. 4629201/0100, var. symbol 10 a čp. nemovitosti. (např. u čp. 395 uvede vlastník var. symbol 10395). U čísel evidenčních (chaty) uvádějte var.symbol 50 + č. chaty, tedy např. 500579. Po připsání částky na účet obce si vyzvedněte známku na popelnici na OÚ u paní Sovové.
Pokud si myslíte, že i přes maximální snahu třídit odpad s velikostí vaší dosavadní nádoby nevystačíte, nahlásíte na OÚ změnu velikosti nádoby a my zajistíme její výměnu přímo u vaší nemovitosti za nádobu větší. Upozorňujeme i na možnost zakoupení dvou černých nádob na jednu nemovitost.
Děkujeme, že pomáháte odpad třídit a přispíváte tak ke zlepšení životního prostředí i svého okolí.

2. 12. 2019 Zobrazit více

Velkoobjemový odpad - změna v množství odevzdávaného odpadu od 1. 1. 2020

Odevzdávání velkoobjemového odpadu ve sběrně u nádraží bude omezeno od 1. ledna 2020 na maximálně 100 kg jedním občanem za měsíc.

2. 12. 2019 Zobrazit více

Nevyvezená popelnice - reklamace

Co dělat, nebyla-li nádoba (černá či žlutá) ve svozový den svezena? Po dohodě se svozovou firmou Marius Pedersen volejte přímo call centrum firmy: 493 647 701 (8:00-16.00 hod), a to nejpozději NÁSLEDUJÍCÍ DEN po dni svozu, tedy středy 1x za 14 dní pro černé popelnice a úterý 1x za měsíc pro žluté popelnice. Pokud zavoláte v tyto následující dny, firma zareaguje náhradním svozem. Možné je ve stejný termín poslat email na: mpricany@mariuspedersen.cz s uvedením adresy, kde nádoba nebyla svezena. Urychlíte tak vyřízení reklamace a svozová firma může pružněji zareagovat na dodatečný svoz, než voláte-li na OÚ Senohraby, kde zprávu o nesvezené nádobě pouze předáváme.

30. 5. 2018

Seznam stanovišť velkoobjemových sběrných nádob

Seznam stanovišť velkoobjemových sběrných nádob na tříděný odpad a na sběrný komunální odpad.

9. 5. 2018 Zobrazit více

Nový systém odevzdávání nebezpečných a objemných odpadů

Zastupitelstvo obce na svém jednání dne 15. března 2016 schválilo smlouvu se společností ELDO Marek Vokatý o celoročním odběru nebezpečného a objemného odpadu.

1. 4. 2016 Zobrazit více

Posouzení zákonnosti odpadových vyhlášek

Ministerstvo vnitra ČR posoudilo zákonnost odpadových vyhlášek obce Senohraby.

28. 2. 2012 Zobrazit více

E-box usnadní třídění drobných elektrozařízení

Naše obec se ve spolupráci se společností ASEKOL rozhodla usnadnit občanům třídění vysloužilých malých elektrozařízení.

24. 2. 2012 Zobrazit více

Poplatky za komunální odpad

Stanovení poplatku za komunální odpad, který vzniká na území obce.
 
POPLATKY ZA KOMUNÁLNÍ ODPAD
 
Potkáváme se s nimi celý život a asi všichni je nenávidíme. Každý měsíc musíme sáhnout do peněženky a zaplatit elektriku, plyn, vodné, stočné, televizi, rozhlas. Určitě si většina z nás zanadává, ale zaplatíme. Mohlo by se totiž stát, že nebudeme svítit, topit, nebudeme mít možnost si uvařit, nepoteče nám voda. No a přijde konec roku a ozve se obecní úřad s poplatkem za odpady. A znovu nadáváme jak je možné, že zase máme platit víc než vloni. Nadáváme jak je možné, že náš úřad nás tak dře z kůže.
 
V roce 2011 se ze Senohrab odvezlo 344,64 tuny směsného komunálního odpadu. To je odpad, který dáváme do popelnic, nebo do černých kontejnerů. K tomu musíme připočítat 9,53 tuny papíru, 14,41 tuny plastů, 11,40 tuny skla, 0,82 tuny tetra packových obalů, 3,55 tuny nebezpečného odpadu, 7,40 tuny objemného odpadu, 8,15 tuny biologického odpau a 1,44 tuny pneumatik. Likvidace tohoto množství odpadu samozřejmě něco stojí. V letošním roce to je téměř 1.000.000,- Kč. Pokud bude obec bohatá, může říci, že za občany náklady za likvidaci odpadů zaplatí a to v plné výši, nebo poměrnou částí. To ale není případ Senohrab.
 
Zastupitelstvo obce 10. 12. 2008 schválilo poplatek za odpady takto:
-         popelnice 80 litrů, svoz 1x týdně za 2.100,- Kč
-         popelnice 120 litrů, svoz 1x týdně za 2.300,- Kč
-         popelnice 240 litrů, svoz 1x týdně za 4.200,- Kč
-         kontejner 1.100 litrů, svoz 1x týdne za 1.000,- Kč/ objekt určený k rekreaci
 
V této ceně byly zahrnuty náklady i na tříděný, nebezpečný a velkoobjemový odpad. Schválený poplatek platil v roce 2009, 2010 a 2011. Může někdo z nás říci, že třeba cena za elektrickou energii či plyn se neměnila 3 roky? Mimo výše schválené poplatky však ještě existoval poplatek za popelnici 80 litrů, svoz 1x za 14 dnů ve výši 1.500,- Kč a poplatek za 12 jednorázových svozů ve výši 1.000,- Kč. Mimo těchto dvou neprojednaných poplatků ještě existovala možnost, že vlastníci dvou, ale i tří nemovitostí likvidovali směsný odpad do jedné popelnice. Této možnosti někteří občané samozřejmě využili ve svůj prospěch a tak bylo možné, že za nemovitost, kde jsou dvě i více osob výdělečně činných, byl zaplacen poplatek za popelnici 80 litrů, svoz 1x za 14 dnů, nebo osoby výdělečně činné si platili jednorázové svozy.
 
Na jednání zastupitelstva obce dne 12. 12. 2011 byl schválen poplatek za komunální odpad pro rok 2012. Poplatek byl stanoven na základě předpokládaných oprávněných nákladů obce v kalendářním roce vynaložených na systém nakládání s komunálními odpady rozvržených podle počtu a objemu nádob, určených k odkládání odpadů připadajících na jednotlivé nemovitosti. V poplatku jsou zahrnuty náklady na směsný, tříděný, nebezpečný a velkoobjemový odpad. Poplatek pro rok 2012 byl schválen takto:
 
-         popelnice 80 litrů, svoz 1x týdně za 2.200,- Kč
-         popelnice 120 litrů, svoz 1x týdně za 2.400,- Kč
-         popelnice 240 litrů, svoz 1x týdně za 4.300,- Kč
-         kontejner 1.100 litrů, svoz 1x týdne za 1.100,- Kč/ objekt určený k rekreaci
 
Vedení obce konzultovalo s Ministerstvem vnitra možnost, aby pro některé naše občany, jednalo se hlavně o seniory, kteří žijí sami a jejich jediným příjmem je starobní důchod, byla použita určitá úleva. Vedení obce navrhovalo, aby pro tuto skupinu byl stanoven poplatek za popelnici 80 litrů, odvoz 1x za 14 dnů za 1.600,- Kč. Tuto možnost však současná legislativa (zákon o odpadech a daňový zákon) neumožňuje. Je jediná možnost, jak některým seniorům pomoci. Tuto možnost zmínil i starosta obce na posledním jednání zastupitelstva. Pokud bude platební morálka všech občanů fungovat na 100%, může zastupitelstvo obce vybrané skupině seniorů poskytnout finanční kompenzaci na poplatek za likvidaci odpadů.
 
Jak již bylo zmíněno, po třech letech se zvyšuje poplatek za odpady. Pro popelnice a kontejnery se jedná o částku 100,- Kč za kalendářní rok. pokud tuto částku přepočteme na jeden den, jedná se o necelých třicet haléřů. Hlavním důvodem zvýšení poplatku je navýšení sazby DPH na příští rok a výše inflace. Sazbu DPH ale nenavyšuje obec a ani svozová firma.

12. 2. 2012 Zobrazit méně

Stránka